vrijdag 7 juni 2013

"KOMAAN, NOENKEL WIM!"

Sporten is....
Door de sportdag zijn we "weetgierig" geworden naar allerlei sporten, we maken goals bij het voetballen, we gaan verspringen in de zandbak, we lopen rondjes in het gemeentepark, we maken in de klas een medaille van smeltparels in klei...

GO,GO,GO!!

Nonkel Wim , de oom van Jorne uit de klas is wielrenner , dit leeft zo bij Jorne dat het heel vanzelfsprekend was om z'n oom uit te nodigen in de klas en dat ...op nonkel Wim z'n verjaardag!
Er kwam ook nog een tweede wielrenner mee : Philippe Gilbert? Tom Boonen ?  neen,
 super gelukkig waren we met wielrenner Martijn Lambrechts.

Negen uur, zeven juni, wachtende kleuters, nieuwsgierige juf, ....
Daar zijn de wielrenners! Op hun fiets , in de klas !Hun schoenen maken klinkende geluiden op onze klasvloer, ze "rollen hun matten uit", drinkbus in de aanslag ( water, cola, redbull?) , zoveel reclame in onze klas? Kijk maar eens naar hun truien!!!

De kleuters hadden zoveel vragen : waarom zo'n dunne banden? waarom zo'n rare schoenen, een helm? waar moeten jullie plassen? heb je al gewonnen? wat is trainen, mag ik aan je "spieren" voelen?

En dan... tijd voor de wedstrijd rond onze school, wie wil dat nonkel Wim wint! Iedereen !!! Oei, neen, toch niet...Macy koos de outsider, en als enige supporter ging ze voor haar held! Martijn ga ervoor...

Wij gaan supporteren aan de schoolpoort en roepen "komaan nonkel Wim" daar sta je dan als enige supporter van de "tegenpartij", stil maar heimelijk aan het dromen dat jouw held kan winnen...
en ...daar gaat Martijn als eerste over de meet!
Macy met haar bloemenkleed aan is nu letterlijk en figuurlijk bloemenmeisje : "Macy, ga je de winnaar kussen?" "neen, juf!" "Macy, en voor een dikke duim?" "ja, juf!", beetje verlegen, maar toch vol trots voor haar winnaar kust Macy haar Martijn!
Hij is blij voor z'n enige supporter en geeft haar z'n volgnummer 144!
Dit is nu haar schat, maar Macy wacht ook op haar dikke duim ( een post it!). "Juf, ik wil mijn dikke duim aan de wielrenner geven!" Waarop  Martijn zegt : Macy, zondag heb ik een belangrijke wedstrijd in Morsele, jouw dikke duim steek ik in mijn trui, als ik win, dan steek ik jouw duim in de lucht !
dus "KOMAAN MARTIJN"!!!
GOGOGO!!!!


Ik weet zeker dat jullie nu wel "beelden" van dit alles willen zien!















3 opmerkingen:

  1. Prachtige tekst!!
    Dit was een heel fijne ervaring waar nog over nagepraat zal worden.
    Een trotse Jorne en nonkel Wim gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super dat leeft ook bij Matteo omdat dit nu toevallig de hobby is van de papa, Matteo en Mauro hebben de ganse namiddag van wielrenner gespeeld en waren om beurt nonkel Wim.Matteo heeft er een leuke dag op zitten en geniet er nog steeds van na

    BeantwoordenVerwijderen
  3. achteraf nog een enorm warme brief gekregen van nonkel wim en matthijs , blijkbaar hebben zij net zo genoten als de kleuters en ikzelf!! als ilian bij mij in het klasje zit is dit zeker voor herhaling vatbaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen